خطر هوش مصنوعي براي شغل شما


هوش مصنوعي جايگزين شما نمي شود. بلكه فردي كه از آن استفاده مي كند جايگزين شما خواهد شد. (كتاب مديريت منابع انساني ديجيتال- مهدي شامي زنجاني – محسنه اسدي)
به عبارت دیگر، هوش مصنوعی نمی‌تواند جای شما را در کار یا زندگی‌تان بگیرد، بلکه می‌تواند به عنوان یک ابزار توسط انسان‌ها به کار گرفته شود. و كساني كه بتوانند از اين ابزار دوران كنوني براي انجام كارها به روش بهينه استفاده كنند، جايگزين كساني خواهند شد كه با آن بيگانه هستند يا مهارت استفاده از آن را نياموخته اند. اتومبيل كه اختراع شد،‌ به قطع يقين ديگر مهارت هدايت درشكه و اسب سواري به كار نمي آمد. درشكه چي هايي كه توانستند اتومبيل ها را هدايت كنند‌، همچنان به كار خود با ابزار جديد ادامه دادند.
یکی از مثال‌های معروف استفاده از هوش مصنوعی در صنعت، استفاده شرکت Tesla از این تکنولوژی است. شرکت Tesla که توسط ايلان ماسک تأسیس شده، از هوش مصنوعی برای بهبود خودروهای الکتریکی خود استفاده می‌کند. این شرکت از هوش مصنوعی برای خودروهای خود استفاده می‌کند تا خودروها را بهبود بخشیده و امکانات هوشمندی را به آنها اضافه کند. و اين كار باعث شده است كه شركتي فقط با بيست سال طول عمر از شركتهاي صدساله سهم بازار بيشتري به خود اختصاص دهد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *